Skip to main content

nota cinta

uissshhh.... korang ni. bila ada entry pasal "cinta" LAJU je kan.... alamak! kantoi. haa.. tak baik tekan butang "X", baca la sampai habis dulu. huhu. ok. jom baca!

assalamualaikum wrb semua!
jom! kita sama-sama mengungkapkan setinggi-tinggi kesyukuran kita pada Allah atas segala nikmat dan kurniaanya kepada kita. Alhamdulillah.... *ppssss.... termasuk nikmat CINTA tau! huhu

nota cinta

ok, balik kepada topik kita kali ni, iaitu "nota cinta". haa.... apa macam? ada berani nak melafazkan nota cinta? huhu.... bagi pasangan yang sedang bercintan-cintun ni mesti mempunyai nota-nota cinta yang best kan? mesti korang ni kreatif dan puitis orangnye. hehe. apa kate korang share? ada berani? huhu.

bagi pasangan yang sedang ber'kapel' ni, aku percaya banyak malah berbukit-bukit (mungkin sampai bergunung kot.. =P ) kata-kata puitis lagi indah mahupun nota-nota cinta yang sudah tertulis serta terucap, bukan? contoh yang paling femes,

"I love you, mmuuah 3x"
"sayang awak ketat2"
"I miss you soooo muchhh, bucuk!"
"kalau I bulan, You pula bintang"
"sayang ni bucuk la...."
"awak kalau makin marah makin comel"
"sayang rindu kat B"
"sayang umpama jantung hati abang"
"mandi tak basah, tidur tak lena,...bla..bla...."
"bla....bla...bla....."

waahhhh...! so sweet. apa makna atau maksud nota-nota cinta tersebut? ada orang kata, tu tandanya seseorang itu SAYANG akan pasangannya. rindu akan buah hatinya. mesti bahagia hidup! bayangkan orang yang kita sayang tu, mengunggkapkan kata-kata indah buat kita? memang rasa 'dunia ini aku yang punya!' itulah 'nikmat orang bercinta' *oopppsss... ye ke nikmat? persoalan tuh. huhu.

ok2. kali ni aku ingin berkongsi "nota cinta" yang aku dapat (aku rasa orang lain pun ada juga yang dapat kot). nak tahu tak? jeng jejengggg!!!



NOTA CINTA

kepada : mereka yang dahagakan cinta.


masa untuk baca nota ini : bila-bila masa.


tempat untuk baca nota ini : dimana sahaja kecuali tandas.

isi dalam nota ini : cara mendapatkan cinta suci, kisah tauladan mengenai 'cinta suci', dan banyak lagi!

faedah apabila baca nota ini : hati menjadi tenang, bertambah rasa sayang, bertambah rasa rindu dan lebih dicintai serta mencintai.

jenis nota cinta : alQuran.

daripada : Maha Pemberi Cinta.

kesimpulan daripada nota ini : Cintai Allah Untuk Mendapat Cinta

NOTA CINTA DARI ALLAH


macam mana? nak juga nota cinta tu? ayuh sahabat! kita dapatkan "nota cinta" yang Allah kurniakan kepada Nabi Muhammad untuk kita itu. itulah nota cinta yang paling agung dan paling hebat! tiada nota cinta seindah dan se'sweet' alQuran. insha Allah, inilah tanda Allah SAYANG, CINTA, dan RINDU akan hamba-Nya. tidakkah kita SAYANG, CINTA dan RINDU akan Allah? tepuk dada, tanya iman... Allahu a'alam.

ok. jumpa lagi yep! senyum sokmo!

assalamualaikum wrb.

SALAM SERIBU KALI SAYANG DARI BUMI MOSCOW!



jom like fan page FB  : 

Comments

  1. kjarlah cnta Allah nscaya rmailah yg mngejar cntamu..

    ReplyDelete
  2. yup! cinta Allah adlh cinta hakiki

    ReplyDelete

Post a Comment

tinggalkan pesanan

Popular posts from this blog

teks syarahan: kemantapan akidah melahirkan modal insan cemerlang

Bismillahirrahmanirrahim… ( Selawat ) Ribuan terima kasih saudara/saudari pengerusi majlis. Barisan panel hakim yang sentiasa tegak berpaksikan kebenaran, Serta muslimin dan muslimat yang dirahmati Allah sekalian. Assalamualaikum wrb
Kemantapan akidah melahirkan modal insan cemerlang, wahana hebat, tajuk syarahan saya pada hari ini. Sebelum kata demi kata disusun rapi, sebelum ayat demi ayat dilontarkan, izinkan saya melakukan sedikit pendefinisian tajuk ideologi saya ini. Kemantapan boleh diistilahkan sebagai keadaan yang mantap atau stabil. Manakala akidah beerti kepercayaan dan keyakinan yang betul serta sahih yang bertapak di dasar hati tentang Allah dan Rasul. Seterusnya istilah melahirkan boleh ditafsir sebagai mengadakan atau mewujudkan. Frasa modal insan membawa erti modal yang ada pada seseorang insan, seperti ilmu pengetahuan, dan kekuatan mental, fizikal serta rohani. manakala Cemerlang pula menurut kamus dewan membawa maksud menyerlah atau menonjol. Konklusinya, kemantapan akida…

esei: negeri bersih, rakyat sihat

Hadis baginda Rasulullah s.a.w. bermaksud, amat jelas kepada kita semua. Ia secara langsung menekankan tentang peri pentingnya kebersihan itu dalam kehidupan seorang muslim dengan meletakannya sebagai sebahagian daripada imannya. (riwayat Ahmad, Muslim, al-Tirmidhi dan Ibn Majah)
Potongan hadis di atas jelas menggambarkan bahawa agama Islam amat menekankan aspek kebersihan. Malah, semua agama di dunia ini juga amat menekankan aspek kebersihan dalam kehidupan beragama. Ini jelas menunjukkan bahawa kebersihan amat penting dalam kehidupan seharian kerana kebersihan merupakan pemangkin kepada kesihatan manusia. Bertunjangkan kepada perkara tersebut, langkah sederap telah diambil oleh pihak Kerajaan Negeri Terengganu bagi memastikan semua rakyat di negeri bertuah ini sihat disamping persekitarannya yang bersih. Negeri Bersih Rakyat Sihat. Menyelusuri bait kata “Negeri Bersih, Rakyat Sihat” pelbagai perspektif mahupun lontaran idea dapat kita berikan. Hasrat murni pihak kerjaan negeri dibawa…

Pelukis Jalanan

Tajuk:Pelukis Jalanan
Penulis:Teme Abdullah
Penerbit: IMAN Publications
Genre: Perkongsian Pengalaman, travelog serta motivasi.

Sinopsis dari buku:

Kisah si pelukis jalanan.
-Dapat biasiswa ke luar negara
-Terkandas di A-Level
-Sambung belajar di UK dengan biaya sendiri
-Kerja di fast food restaurant untuk servive
-Bank account balance = 0.00
-Ditikam belakang oleh rakan sekelas
-Sebulan makan nasi+telur+garam
-Mula melukis di jalanan
-Lukisan mula menempah nama di Instagram
-Dikenali sebagai Teme, si Pelukis Jalanan

***
"Jika diberi peluang berpatah balik masa, perbetulkan semuanya, mengelak kegagalan berlaku, dan hidup dengan selesa, aku akan memilih untuk tidak lakukannya. Kerana pengalaman inilah anugerah bernilai Allah kepada aku." -Teme Abdullah

Ulasan:

Teme. Apakah itu? Nama yang pada mulanya amat janggal bagi aku namun setelah membelek mukabuku (facebook) milik beliau, aku kagum dengan lukisan-lukisan beliau. Unik dan cantik. Ketika di Mosko lagi aku menyimpan hasrat untuk mendapatkan …